Pınar Karabulut, klasik malzemeyi yeniden tasarlayarak adını duyurdu. Geçen yıl, Deutsche Oper’da Puccini’nin üçlü tablosu olan Il Trittico’yu daha canlı hale getirdi. Sivan Ben Yishai’nin eseri olan ve Yunan mitini işleyen Aşıkların Yaptığı Gibi (Medusa’nın Anıları), 2022 Theatretreffen’de yer buldu.
Şimdi, son Berlin prömiyerinden önce Schauspielhaus Zürih’te ortak yöneticilik görevini üstlenen Karabulut, oyun yazarı Katja Brunner’ın cinsiyetçiliğiyle ünlü eserini revize ediyor. Farenin Evcilleştirilmesi isimli oyun, tamamen kadın oyuncu kadrosu ve tamamen beyaz sahne tasarımı ile şakacı bir şekilde dublajlanmıştır.
Neden şimdi Shakespeare’i ele almak istediğini sorulduğunda, Karabulut, kadın bakış açısıyla bu eserleri anlatmak istediğini belirtti. Brunner’ın dil konusunda harika hisleri olduğunu ve projeye mükemmel bir yazar olduğunu ekledi. Karabulut, Brunner’ın eseri üzerinden Shakespeare’in kadına yönelik şiddet ve sınıfçılık konularını ele aldığını ve bu konuları düşündüğünü belirtti.
Tiyatronun politik rolünü sorgulandığında, Karabulut, tiyatronun politik bir mekan olduğunu ve bu rolü kaybetmemesi gerektiğini vurguladı. Sanatın ve kültürün öneminin altını çizen Karabulut, insan ruhunun özgürlüğünün kısıtlanabileceğini düşündüğü durumdan endişe duyduğunu paylaştı.
Alman Tiyatrosu’nda sergilenecek olan Der Zähmung Widerspenstigkeit, 19 ve 20 Aralık tarihlerinde Almanca, 27 Aralık, 1, 7 ve 25 Ocak tarihlerinde ise Almanca ve İngilizce üstyazılı olarak izleyiciyle buluşacak.
Aklında bir şey mi var?
Yorumları göster / Yorum yap