Gisèle Vienne’in Berlin retrospektifi, sanatçının gençlik, duygular ve topluluk temalarını ele alırken, kuklalar, fotoğraflar ve performanslarla izleyicileri derin bir düşünceye davet ediyor. Georg Kolbe Müzesi’ndeki “Puppen, 2006-2024” sergisinde yer alan kuklalar, birbirine bakmayan, solgun ve duygusal bir yorgunluk sergileyen figürler olarak dikkat çekiyor. Vienne’in “Crowd” adlı performansı ise 90’ların rave kültürünü yansıtarak bireysel ve toplumsal duygusal deneyimler arasındaki gerilimi ele alıyor. Göz temasıyla tetiklenen korku ve coşku gibi zıt duygular, performans boyunca teknolojik otomasyon ve insan kırılganlığı arasında gidip geliyor.
Sanatçı, eserlerinde iş birliğini ve derin düşünceyi ön plana çıkarıyor. Fotoğraf serileri ve kuklalarla gençliğin çelişkili ruh hallerini işlerken, filozoflar, yazarlar, fotoğrafçılar ve dansçılarla yaptığı iş birlikleri, çalışmalarının zenginliğini artırıyor. Retrospektif, toplumun dayattığı kültürel normlarla bireysel ifadeler arasındaki çatışmayı ele alarak, değişimin yalnızca analizle değil, ortaklıklarla mümkün olduğunu vurguluyor. Vienne’in annesi Dorothéa Vienne-Pollak ile kuklalar üzerinde çalışması ve diğer sanatçılarla birlikte ürettikleri, toplumsal eleştiriyi sanatsal bir dayanışma çağrısına dönüştürüyor.
Aklında bir şey mi var?
Yorumları göster / Yorum yap